Wednesday, November 13, 2013

Baklavalık hazır yufkadan baklava nasılyapılır

Merhaba degerli site ziyaretcilerimiz. Yogun istek üzerine sizlere bugün Baklavalık hazır yufkadan baklava nasılyapılır makalesini sunmaya karar verdik.

baklavalik hazir yufkadan baklava nasilyapilir 1 Sütlü Nuriye ailemizin en sevdiği şerbetli tatlıdır.

Şerbetli tatlıları ağır bulduğu için yemeyen kızım bile bu tatlıyı severek yer.

Geçen Cumartesi ilk iftar misafirlerimi ağırladım.

Bu yıl bir değişiklik yaparak güllaç yerine hazır baklava yufkası kullanarak sütlü nuriye yapmaya karar verdim.

Hazır baklava yufkasını geçen yıldan beri kullanıyorum.

Genellikle "Hastel" marka hazır baklava yufkası kullanıyordum.

Bu sefer BİM'de görüp aldığım, hazır baklava yufkasını kullandım.

Benim şansıma paketmi kötü çıktı bilmiyorum ama hiç memnun kalmadım.

Yufkalar parça parça dökülüyordu ve bazısı birbirine yapışmıştı, çok zor ayırdım.

Sarma yada şöbiyet tarzı bir tatlı yapmayı düşünseydim, bu yufkalarla yapamayacaktım.

Sütlü Nuriye'de baklava gibi tepsiye bütün dizildiği için parça parça olanları iç kısmına yerleştirdim.

Sütlü Nuriye'yi baklavadan ayıran özellikleri;

Şerbetinde süt bulunması ve fındık ile hazırlanması.

İhtilal zamanında tereyağ yerine margarin kullanılmış ama ben yine tereyağ kullandım.

Öğütülmüş fındık değil, file (dilimlenmiş) fındık ile hazırladım.

Tatlı soğuk, şerbet ılık olacak şekilde şerbetini vermelisiniz.

Bu arada sütü şerbete ocağı kapattıktan sonra ekliyorsunuz, sütü kaynatmıyorsunuz.

"Afiyetle Kalın"

baklavalik hazir yufkadan baklava nasilyapilir 2 SÜTLÜ NURİYE;

Malzemeler;

1 paket 800 gramlık hazır baklava yufkası,

300 gram tereyağ,

2 su bardağı file fındık,

Şerbeti için;

2 su bardağı su

2 su bardağı süt,

5 su bardağı toz şeker,

1 paket vanilya.

baklavalik hazir yufkadan baklava nasilyapilir 3

Yapılışı;

Tereyağı eritin,

Fırın tepsisinin dibini yağlayın.

Yufkaları paketinden çıkarın, 3 yufkayı tepsiye serin.

Üzerine erimiş tereyağ sürün.

Tekrar 3 yufka serip, yine tereyağ sürün.

Bu şekilde 15 yufkayı üst üste dizin.

15. yufkada yine tereyağ sürüp, file yani dilimlenmiş fındıklardan serpin.

Tekrar 3 yufkada bir yağlayarak 15. yufkaya geldiğinizde yine tereyağ sürüp, fındık serpin.

Geri kalan yufkaları 3 yufkada bir yağlayarak, dizerek bitirin.

baklavalik hazir yufkadan baklava nasilyapilir 4

Keskin bir bıçakla yufkaları kare olarak kesin.

Kalan tereyağını kesilmiş yufkaların üzerine dökün.

baklavalik hazir yufkadan baklava nasilyapilir 5

Önceden ısıtılmış fırında pişirin.

Rengi tam olarak kızarmayıp, altın sarısı bir renk alacaktır.

baklavalik hazir yufkadan baklava nasilyapilir 6

Şerbeti için;

2 su bardağı su ile 5 su bardağı toz şekeri eritip, kaynatın.

Ben şerbetin içine vanilyada ekliyorum, isterseniz kaynarken 1 paket vanilya ekleyebilirsiniz.

Şerbet kaynadıktan, şeker iyice eridikten sonra ocağın altını kapatın ve sütü ekleyin.

Sütü ekledikten sonra sürekli karıştırarak şerbetin biraz soğumasını sağlayın.

Tatlı soğuk, şerbet ılık olacak şekilde şerbeti tatlının üzerine dökün.

Şerbetini çektikten sonra, üzerini file fındık yada öğütülmüş fındık ile süsleyip, servis yapın.

"Afiyet Olsun"


Onerdigimiz guzel makaleler : kolay baklava tarifleri oktay usta

No comments:

Post a Comment